Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2013

ΤΑ ΤΡΙΑ ΣΕΝΑΡΙΑ:Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ,ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ


ΤΑ ΤΡΙΑ ΣΕΝΑΡΙΑ :Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ,ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ


ΒΗΜΑ 2ο

Πλεονεκτήματα

Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ

Τα πλεονεκτήματα στη περίπτωση της Ελένης είναι ότι και δύο χρόνια αναζητά πληροφορίες και προβληματίζεται για κάθε εκπαιδευτική και επαγγελματική επιλογή. Δεν έχει σταματήσει από τότε, ακόμα αναζητά. Ανάλογα με τα ενδιαφέροντα της  ερεύνησε τα τμήματα τις βιολογίας, της χημείας, της πληροφορική, των ιατρικών οργάνων και άλλα πολλά. Στο μεταξύ, ενώ αναζήτησε το πρόγραμμα των σπουδών αυτών, ρώταγε φίλους, φοιτητές, απόφοιτους για αυτά τα τμήματα και φίλους των γονιών της στους αντίστοιχους επαγγελματικούς χώρους. Απευθύνθηκε και κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού για πιο συστηματική βοήθεια. Είχε βάλει σε σειρά τα πράγματα της προτίμησης της  και περίμενε τα αποτελέσματα. Ακόμα όμως και αν δεν περάσει στην πρώτη επιλογή της δε θα σταματήσει εκεί, θα παρακολουθεί την σχολή που θα περάσει χωρίς όμως να σταματήσει να ψάχνει νέες προοπτικές και ευκαιρίες. Με λίγα λόγια η Ελένη θα προσπαθεί για το δικό της καλύτερο μέλλον όση απόρριψη και αν δεχτεί από οτιδήποτε άλλο θα συνεχίσει να αναζητά το καλύτερο γι αυτή! 

Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ

Τα πλεονεκτήματα στην περίπτωση του Δημήτρη είναι ότι παρόλο που δεν είχε συγκεκριμένο εκπαιδευτικό ή επαγγελματικό στόχο ήθελε με βάση τη βαθμολογία του να δει τις επιλογές που είχε. Από τις επιλογές λοιπόν που είχε με βάση τη βαθμολογία του, επέλεξε πρώτο το ΤΕΙ Μηχανολογίας που του ακουγόταν ενδιαφέρον και στο οποίο πέρασε. Καθώς σπούδαζε στα τρία έτη πήρε το βασικό πτυχίο στα Ισπανικά, Ιταλικά, Ρώσικα που τον ευχαριστούσε και είχε έφεση σε αυτό. Στο τέταρτο έτος πήγε και δούλεψε σε ένα γειτονικό συνεργείο που τον ικανοποιούσε άλλα όμως είχε φέρει σε δεύτερη μοίρα τη σχολή του. Πήρε το πτυχίο του και αφού άκουσε από έναν συμφοιτητή του για μια δουλειά στα duty free του αεροδρομίου, έδωσε βιογραφικό. Τον προσέλαβαν κατευθείαν στο οποίο συνέβαλε η γλωσσομάθεια του. Όσο για το μέλλον «δε δεσμεύετε σε τίποτα, γιατί θα τα φέρει η ζωή». Με λίγα λόγια, ο Δημήτρης δε σταμάτησε μόνο σε ένα πράγμα αλλά πειραματίστηκε σε πολλά ενώ σπούδαζε. Και αφού τώρα έχει μια δουλειά λέει ότι δε δεσμεύετε σε τίποτα. Όπως τα φέρει η ζωή έτσι θα προχωρήσει και εκείνος, δεν τον καταβάλει τίποτα!


Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ
Τα πλεονεκτήματα στην περίπτωση της Αγγελικής είναι ότι έθεσε υψηλούς στόχους ως προς τις εκπαιδευτικές της επιλογές .Ήθελε να περάσει οπωσδήποτε στην Νομική σχολή αφού η μητέρα της είχε έτοιμο δικηγορικό γραφείο με πολλή καλή δουλεία και ήθελε να το αφήσει σε σίγουρα χέρια ,η Αγγελική άριστη μαθήτρια ήταν  η τέλεια επιλογή .Όμως η Αγγελική δεν έβρισκε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στα νομικά ωστόσο είχε μάθει  να φέρνει εις πέρας όλα όσα καταπιανόταν .Ενώ είχε έφεση στο σχέδιο αποφάσισε να δεσμευτεί στην δουλεία της μητέρας της γιατί ήταν σίγουρη εργασία και γιατί η εποχή που διανύουμε είναι δύσκολη .Με λίγα λόγια η Αγγελική έκανε το σωστό και διάλεξε μια έτοιμη και σταθερή δουλεία που θα είχε σίγουρη επιτυχία και θα ήταν καλή σε αυτό και δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι άλλο στην δύσκολη εποχή που διανύουμε .


Μειονεκτήματα

Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ
Το κύριο μειονέκτημα στην περίπτωση του Δημήτρη είναι ότι ο ίδιος δεν είχε θέσει κάποιο συγκεκριμένο επαγγελματικό στόχο. Διάλεξε την πρώτη του επιλογή με βάση τη βαθμολογία του και όχι επειδή είχε κάποια ιδιαίτερη προτίμηση. Κατά τη διάρκεια της σχολής του κατάφερε να πάρει τα βασικά πτυχία τριών ξένων γλωσσών, στις οποίες και είχε ιδιαίτερη έφεση και τον ευχαριστούσε. Τελικά, αφού αποφοίτησε επιτυχώς από τη σχολή του, υπέβαλε αίτηση εργασίας στα duty free  του Αεροδρομίου <Ελευθέριος Βενιζέλος>>, όπου και τον προσέβαλαν αμέσως λόγο της γλωσσομάθειάς του. Ο ίδιος, ατάραχος για το μέλλον, δηλώνει πως δε δεσμεύεται σε τίποτα γιατί θα τα φέρει η ζωή. 


Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ

Το κύριο μειονέκτημα στην περίπτωση της Αγγελικής  είναι ότι πρόκειται να ενδώσει την επιθυμία της μητέρας της να αφήσει το όνειρο της, δηλαδή να μπει στη σχολή Καλών Τεχνών. Αποφασίζει να επιλέξει τη Νομική Σχολή, μόνο και μόνο επειδή έχει βρει μία στρωμένη δουλειά. Ίσως θα έπρεπε να ακολουθήσει τα όνειρα της γιατί εφόσον έχει ταλέντο και νοιάζεται για την τέχνη θα μπορούσε να γίνει μία επιτυχημένη καλλιτέχνης χωρίς
να εξαρτάται από κανέναν άλλο

BHMA 3ο


Στη περίπτωση της Ελένης, πιο αποτελεσματικό φαίνεται να είναι η έγκυρη πληροφόρηση της η οποία την βοηθάει να μαθαίνει τις προοπτικές και τις συνθήκες εργασίας του επαγγέλματος που πρόκειται να ακολουθήσει. Με αυτόν τον τρόπο όταν θα πάρει την τελική της απόφαση δεν θα το μετανιώσει ποτέ.
Στη περίπτωση του Δημήτρη ως πλεονέκτημα στην πρόσληψή του συνέβαλε η γλωσσομάθεια του και όχι το αντικείμενο το οποίο είχε σπουδάσει. Αυτό σημαίνει πως παρόλο που σπούδασε κάτι που δεν το ευχαριστούσε δεν ήταν αναγκαίο να το ακολουθήσει και τελικά επέλεξε την δουλεία που πρόσφερε ευχαρίστηση.

Στην περίπτωση της Αγγελικής πιο αποτελεσματικός φαίνεται να είναι ο σίγουρος δρόμος ο οποίος  στη προκειμένη περίπτωση τείνει να είναι η κληρονόμηση   του δικηγορικού γραφείου της μητέρας της. Έτσι βέβαια η Αγγελική εγκαταλείπει το όνειρο της αλλά τουλάχιστον θα έχει ένα εισόδημα για να τα βγάλει εις πέρας.

ΒΗΜΑ 4ο

Από μικρή ηλικία τα παιδία βλέποντας τους γονείς τους να δουλεύουν αρχίζουν μια διαδικασία με σκοπό στο τέλος να επιλέξουν ένα επάγγελμα που τους καλύπτει ψυχικά. Συνήθως τα μικρά παιδιά μιμούμενα  άτομα από το στενό οικογενειακό τους περιβάλλον λένε οτι θα κατευθυνθούν προς εκείνο το επάγγελμα που κάνει το συγκεκριμένο άτομο πχ. Εγώ μικρή έλεγα πως θέλω να γίνω τραπεζικός υπάλληλος που είναι το επάγγελμα της μητέρας μου. Μεγαλώνοντας βέβαια άλλαξα γνώμη και πολλές επίσης επαγγελματικές κατευθύνσεις ,ζώντας σε μια οικογένεια που την συνεισφορά προς στον συνάνθρωπο την έχει πολύ ψηλά ως αξία ''κατευθύνθηκα'' κυρίως σε επαγγέλματα οπως αυτά του γιατρού της νοσοκόμας ακόμη και της αστυνομικού. Στο δημοτικό μπορώ να πω με σιγουριά πως ήμουν πιο σταθερή στις απόψεις μου βέβαια αυτό δεν σημαίνει πως δεν πέρασα την κρίση της δασκάλας (όπως την επονομάζω) στην πρώτη δημοτικού που ήταν η πρώτη επαφή μ με το σχολείο (-που πιστεύω οτι τα περισσότερα κορίτσια έχουν περάσει- )αλλά όταν κατάλαβα  σε ποια μαθήματα έχω έφεση περιορίστηκα σε κλάδους όπως ο ιατρικός και εκείνος της βιολογίας και της  χημείας και εκεί παρέμεινα έως σήμερα. Εκτός από τις ιδεολογίες που μου έχει περάσει η οικογένειά μου  και τις επιρροές που δέχτηκα από το  σχολείο ο προσανατολισμός μου προς τα θετικά επαγγέλματα ήρθε και μέσα από την τηλεόραση πιστεύω πως πολλά παιδιά επηρεάζονται για την επαγγελματική τούς κατάρτιση από αυτή μέσα από σειρές και ταινίες που προβάλει, λόγου χάρη απο την σειρά Dr.House  που δεν επηρεάσει μόνο εμένα αλλά και τον ξάδερφο μ να ακολουθήσουμε να βήματα τ και να κατευθυνθούμε προς την ιατρική.
Εν τέλη καταλαβαίνουμε πως τρεις είναι οι φορείς που επηρεάζουν τον επαγγελματικό προσανταλισμό του ανθρώπου και αυτοί είναι η οικογένεια ,το σχολείο και τα Μ.Μ.Ε


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου